ပုထုဇဥ္ဆိုတာ----မွသည္ အျမိဳက္နိဗၺာန္သို. မွတ္တိုင္မ်ား

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
ေျမကိုေျမဟုမွတ္၏။  ေျမကိုၾကံစည္၏။  ေျမ၌ၾကံစည္၏။  ေျမမွၾကံစည္၏။  ေျမကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ ေျမကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
ေရကိုေရဟုမွတ္၏။  ေရကိုၾကံစည္၏။  ေရ၌ၾကံစည္၏။  ေရမွၾကံစည္၏။  ေရကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ ေရကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
မီးကိုမီးဟုမွတ္၏။  မီးကိုၾကံစည္၏။  မီး၌ၾကံစည္၏။  မီးမွၾကံစည္၏။  မီးကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ မီးကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
ေလကိုေလဟုမွတ္၏။  ေလကိုၾကံစည္၏။  ေလ၌ၾကံစည္၏။  ေလမွၾကံစည္၏။  ေလကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ ေလကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
သတၱဝါတို.ကို သတၱဝါတို.ဟုမွတ္၏။
သတၱဝါတို.ကိုၾကံစည္၏။
သတၱဝါတို.၌ၾကံစည္၏။
သတၱဝါတို.မွၾကံစည္၏။
သတၱဝါတို.ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ သတၱဝါတို.ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ


ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
နတ္တို.ကို နတ္တို.ဟုမွတ္၏။
နတ္တို.ကိုၾကံစည္၏။
နတ္တို.၌ၾကံစည္၏။
နတ္တို.မွၾကံစည္၏။
နတ္တို.ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ နတ္တို.ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ


ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
မာရ္နတ္တို.ကို မာရ္နတ္တို.ဟုမွတ္၏။
မာရ္နတ္တို.ကိုၾကံစည္၏။
မာရ္နတ္တို.၌ၾကံစည္၏။
မာရ္နတ္တို.မွၾကံစည္၏။
မာရ္နတ္တို.ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ မာရ္နတ္တို.ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
ျဗဟၼာတို.ကို ျဗဟၼာတို.ဟုမွတ္၏။
ျဗဟၼာတို.ကိုၾကံစည္၏။
ျဗဟၼာတို.၌ၾကံစည္၏။
ျဗဟၼာတို.မွၾကံစည္၏။
ျဗဟၼာတို.ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ ျဗဟၼာတို.ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
အာဘႆရျဗဟၼာတို.ကိုအာဘႆရျဗဟၼာတို.ဟုမွတ္၏။
အာဘႆရျဗဟၼာတို.ကိုၾကံစည္၏။
အာဘႆရျဗဟၼာတို.၌ၾကံစည္၏။
အာဘႆရျဗဟၼာတို.မွၾကံစည္၏။
အာဘႆရျဗဟၼာတို.ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ အာဘႆရျဗဟၼာတို.ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
သုဘကိဏွာျဗဟၼာတို.ကိုသုဘကိဏွာျဗဟၼာတို.ဟုမွတ္၏။
သုဘကိဏွာျဗဟၼာတို.ကိုၾကံစည္၏။
သုဘကိဏွာျဗဟၼာတို.၌ၾကံစည္၏။
သုဘကိဏွာျဗဟၼာတို.မွၾကံစည္၏။
သုဘကိဏွာျဗဟၼာတို.ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာသုဘကိဏွာျဗဟၼာတို.ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
ေဝဟပိၹဳလ္ျဗဟၼာတို.ကိုေဝဟပိၹဳလ္ျဗဟၼာတို.ဟုမွတ္၏။
ေဝဟပိၹဳလ္ျဗဟၼာတို.ကိုၾကံစည္၏။ ေဝဟပိၹဳလ္ျဗဟၼာတို.၌ၾကံစည္၏။
ေဝဟပိၹဳလ္ျဗဟၼာတို.မွၾကံစည္၏။
ေဝဟပိၹဳလ္ျဗဟၼာတို.ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာေဝဟပိၹဳလ္ျဗဟၼာတို.ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
အဘိဘူျဗဟၼာတို.ကိုအဘိဘူျဗဟၼာတို.ဟုမွတ္၏။
အဘိဘူျဗဟၼာတို.ကိုၾကံစည္၏။
အဘိဘူျဗဟၼာတို.၌ၾကံစည္၏။
အဘိဘူျဗဟၼာတို.မွၾကံစည္၏။
အဘိဘူျဗဟၼာတို.ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာအဘိဘူျဗဟၼာတို.ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
အာကာသာနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.ကိုအာကာသာနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.ဟုမွတ္၏။
အာကာသာနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.ကိုၾကံစည္၏။
အာကာသာနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.၌ၾကံစည္၏။
အာကာသာနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.မွၾကံစည္၏။
အာကာသာနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာအာကာသာနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
ဝိညာဏနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.ကိုဝိညာဏနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.ဟုမွတ္၏။
ဝိညာဏနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.ကိုၾကံစည္၏။
ဝိညာဏနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.၌ၾကံစည္၏။
ဝိညာဏနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.မွၾကံစည္၏။
ဝိညာဏနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာဝိညာဏနဥၥာယတနျဗဟၼာတို.ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
အာကိဥၥညာယတနျဗဟၼာတို.ကိုအာကိဥၥညာယတနျဗဟၼာတို.ဟုမွတ္၏။
အာကိဥၥညာယတနျဗဟၼာတို.ကိုၾကံစည္၏။
အာကိဥၥညာယတနျဗဟၼာတို.၌ၾကံစည္၏။
အာကိဥၥညာယတနျဗဟၼာတို.မွၾကံစည္၏။
အာကိဥၥညာယတနျဗဟၼာတို.ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာအာကိဥၥညာယတနျဗဟၼာတို.ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
ေနဝသညာနာသညာယတနျဗဟၼာတို.ကိုေနဝသညာနာသညာယတနျဗဟၼာတို.ဟုမွတ္၏။ ေနဝသညာနာသညာယတနျဗဟၼာတို.ကိုၾကံစည္၏။
ေနဝသညာနာသညာယတနျဗဟၼာတို.၌ၾကံစည္၏။
ေနဝသညာနာသညာယတနျဗဟၼာတို.မွၾကံစည္၏။
ေနဝသညာနာသညာယတနျဗဟၼာတို.ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာေနဝသညာနာသညာယတနျဗဟၼာတို.ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
ျမင္အပ္ေသာအဆင္းကိုျမင္အပ္ေသာအဆင္းဟုမွတ္၏။
ျမင္အပ္ေသာအဆင္းကိုၾကံစည္၏။
ျမင္အပ္ေသာအဆင္း၌ၾကံစည္၏။
ျမင္အပ္ေသာအဆင္းမွၾကံစည္၏။
ျမင္အပ္ေသာအဆင္းကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာျမင္အပ္ေသာအဆင္းကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
ၾကားအပ္ေသာအသံကိုၾကားအပ္ေသာအသံဟုမွတ္၏။
ၾကားအပ္ေသာအသံကိုၾကံစည္၏။
ၾကားအပ္ေသာအသံ၌ၾကံစည္၏။
ၾကားအပ္ေသာအသံမွၾကံစည္၏။
ၾကားအပ္ေသာအသံကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာၾကားအပ္ေသာအသံကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
အထူးသိအပ္ေသာအာရံု(ဓမၼာရု)ံကိုအထူးသိအပ္ေသာအာရံု(ဓမၼာရုံ)ဟုမွတ္၏။
အထူးသိအပ္ေသာအာရံု(ဓမၼာရုံ)ကိုၾကံစည္၏။
အထူးသိအပ္ေသာအာရံု(ဓမၼာရု)ံ၌ၾကံစည္၏။
အထူးသိအပ္ေသာအာရံု(ဓမၼာရု)ံမွၾကံစည္၏။
အထူးသိအပ္ေသာအာရံု(ဓမၼာရံု)ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာအထူးသိအပ္ေသာအာရံု(ဓမၼာရုံ)ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
တစ္ခုတည္းျဖစ္ျခင္းဈန္သမာပတ္စိတ္ကို တစ္ခုတည္းျဖစ္ျခင္းဈန္သမာပတ္စိတ္ဟုမွတ္၏။  တစ္ခုတည္းျဖစ္ျခင္းဈန္သမာပတ္စိတ္ကိုၾကံစည္၏။
တစ္ခုတည္းျဖစ္ျခင္းဈန္သမာပတ္စိတ္၌ၾကံစည္၏။
တစ္ခုတည္းျဖစ္ျခင္းဈန္သမာပတ္စိ္တ္မွၾကံစည္၏။
တစ္ခုတည္းျဖစ္ျခင္းဈန္သမာပတ္စိတ္ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာတစ္ခုတည္းျဖစ္ျခင္းဈန္သမာပတ္စိတ္ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
အထူးထူးျဖစ္ျခင္းကာမစိတ္ကို အထူးထူးျဖစ္ျခင္းကာမစိတ္ဟုမွတ္၏။
အထူးထူးျဖစ္ျခင္းကာမစိတ္္ကိုၾကံစည္၏။
အထူးထူးျဖစ္ျခင္းကာမစိတ္္၌ၾကံစည္၏။
အထူးထူးျဖစ္ျခင္းကာမစိတ္မွၾကံစည္၏။
အထူးထူးျဖစ္ျခင္းကာမစိတ္ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ အထူးထူးျဖစ္ျခင္းကာမစိတ္ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
အလံုးစံုကိုအလံုးစံုဟုမွတ္၏။  အလံုးစံုကိုၾကံစည္၏။  အလံုးစံု၌ၾကံစည္၏။  အလံုးစံုမွၾကံစည္၏။ အလံုးစံုကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ အလံုးစံုကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ


ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္သည္---
နိဗၺာန္ကိုနိဗၺာန္ဟုမွတ္၏။  နိဗၺာန္ကိုၾကံစည္၏။  နိဗၺာန္၌ၾကံစည္၏။  နိဗၺာန္မွၾကံစည္၏။ နိဗၺာန္ကိုငါ့ဟာဟုၾကံစည္၏။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ နိဗၺာန္ကိုပိုင္းျခားလို.မွ မသိတာ

မူရင္းသုတၱန္္၌ ဤမွ်သာေလ့လာရပါသည္။ အျမြက္မွ်ေဟာစဥ္ကိုထပ္၍ရွင္းဦးအံ့။  အလံုးစံုေသာဤတရားတို.သည္ ရုပ္၊နာမ္၊ပညတ္၊နိဗၺာန္တရားဟုသာတရားကိုယ္ေကာက္ရာ၏။

ပုထုဇဥ္သည္ တပ္စြမ္းျခင္းတဏွာကို အလွ်င္းမပယ္ေသးျခင္းေၾကာင့္သာ ယင္းတရားတို.အားပိုင္းျခားမသိျခင္းပင္။

ပုထုဇဥ္သည္ ႏွလံုးမသာယာျခင္းပဋိဃကို အလွ်င္းမပယ္ေသးျခင္းေၾကာင့္သာ ယင္းတရားတို.အားပိုင္းျခားမသိျခင္းပင္။

ပုထုဇဥ္သည္ ေတြေဝျခင္းေမာဟကို အလွ်င္းမပယ္ေသးျခင္းေၾကာင့္သာ ယင္းတရားတို.အားပိုင္းျခားမသိျခင္းပင္။

ပုထုဇဥ္သည္ အလံုးစံုေသာကိေလသာတို.ကို အလွ်င္းမပယ္ေသးျခင္းေၾကာင့္သာ ယင္းတရားတို.အားပိုင္းျခားမသိျခင္းပင္။

ပုထုဇဥ္ဟူေသာနာမသည္ မာယာ၏ အမည္တစ္မ်ိဳးပင္ျဖစ္သည္။  ထိုပုထုဇဥ္တို.သည္ မာရ္မင္း၏ အမိုက္တိုက္ႏိုင္ငံေတာ္မွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းဟူသည္ အလွ်င္းမရိွႏိုင္။ မာရ္မင္း၏ ႏိုင္ငံေတာ္မွ လြတ္ေျမာက္လိုသူသည္ ရုပ္နာမ္ေတဘူမကသခၤါရတရားတို.အေပၚဝယ္ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊ အနတၱလကၡဏာေရး၃တန္တင္ရႉရာ၏။  ပါရမီသည္ရင့္က်က္ခ်ိန္ဝယ္ အျမိဳက္နိဗၺာန္သည္ ထိုေယာဂီ၏ သႏၱာန္စဥ္ဝယ္ ကပ္ေရာက္ရာ၏။

ပညတ္ကိုခြါလိုက္ပါ။  ပရမတ္နယ္ဆိုက္မည္။  ပရမတ္ကိုခြါလိုက္ပါ။  အနတၱနယ္ဆိုက္မည္။  အနတၱကိုခြါလိုက္ပါ။  အျမိဳက္နိဗၺာန္သည္ေဗာေလာေပၚလတၱံ.။  အရိယာနယ္ကမ္းပါးသည္ထိုသူအားဆီးၾကိဳေနလတၱံ.။  ထိုသူသည္ေသာတပန္တည္ျပီ။  ရုပ္နာမ္ေတဘူမကဓါတ္သားကို ထပ္ရႉလိုက္ပါ။  တကဒါဂမ္တည္ျပီ။ ရုပ္နာမ္ေတဘူမကဓါတ္သားကို ထပ္ရႉလိုက္ပါ။ အနာဂမ္တည္ျပီ။  ရုပ္နာမ္ေတဘူမကဓါတ္သားကို ထပ္ရႉလိုက္ပါ။ အာသေဝါကုန္ခမ္း ရဟႏၱာျဖစ္ျပီ။  ဤသူသည္အလံုးစံုေသာဝဋ္ဆင္းရဲအေပါင္းမွကင္းလြတ္ျပီ။  ေလာက၃ပါးမွ လြတ္ေျမာက္ျပီ။  နိဗၺာန္သည္ ဘံုသီးျခားမရိွ။  ရုပ္နာမ္ခႏၱာအစဥ္ျပတ္ေတာက္သြားျခင္းကိုပင္ နိဗၺာန္ဟုျမတ္ဘုရားသည္ေဟာျမြက္ခဲ့ေပသည္။  ဤေခတ္အခ်ိဳ.ေသာပုဂၢိဳလ္တို.သည္ တလဲြယူဆေနၾကသည္။ စူးရွေသာဓမၼအသိကိုထက္လွစြာေသာညာဏ္စကၡဳျဖင့္သာသိျမင္ႏိုင္၏။  ပဋိေဝဓဆိုက္ျခင္းကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။

အမိုက္တိုက္အတၱေတာင္စြယ္ဝယ္ အနတၱေနဝန္းသည္အလွ်ံတေျပာင္ေျပာင္ထြန္းလင္းခဲ့ျပီ။  ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းသုခမိန္သည္ ေရႊပလႅင္ထက္ဝယ္ တရားစီရင္ေနေလျပီ။  ဘံုနန္းျပႆဒ္တို.သည္ ေဆာင္းႏွင္းစက္အရည္ေပ်ာ္ဝင္ဘိသကဲ့သို.။  အျမိဳက္နိဗၺာန္သည္ တစ္ေလာကလံုးကို ေရႊစက္ေရာင္ေတြျဖန္.က်က္ေနေလျပီ။  ပီတိေသာမနႆသည္ႏွလံုးအိမ္ဝယ္ အခမ္းနားဆံုးေဆာ.ကစားေနေလျပီ။

မွတ္ခ်က္။   ။  တရားအသိညာဏ္ျဖန္.ေဝျခင္းသာ

က်မ္းကိုး။   ။  သုတၱႏၱပိဋက၊ မဇိၩမနိကာယ္၊ မူလပဏၰာသပါဋိေတာ္၊ မူလပရိယာယဝဂ္၊ မူလပရိယာယသုတ္။

0 comments: