မဟာေဝဒလႅသုတၱန္အႏွစ္ခ်ဴပ္

အခါတစ္ပါး ဓမၼေသနာပတိ အရွင္သာရိပုၾတာသည္ အရွင္မဟာေကာ႒ိကအား ဤသို. မိန္.ဆိုခဲ့သည္။  အဘယ္သို.လွ်င္-----

ငါ့ရွင္ အျပားအားျဖင့္ မသိတတ္၊ အျပားအားျဖင့္ မသိတတ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပညာမဲ့သူဟုဆိုရာ၏။

ငါ့ရွင္ ဤကား ဆင္းရဲတည္းဟု အျပားအားျဖင့္ မသိတတ္

ငါ့ရွင္ ဤကား ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္းတည္းဟု အျပားအားျဖင့္ မသိတတ္

ငါ့ရွင္ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာတည္းဟု အျပားအားျဖင့္ မသိတတ္

ငါ့ရွင္ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာသို.ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္တည္းဟု အျပားအားျဖင့္ မသိတတ္

ငါ့ရွင္ ဤသို. အျပားအားျဖင့္ မသိတတ္၊ အျပားအားျဖင့္ မသိတတ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပညာမဲ့သူဟုဆိုရာ၏။

 ငါ့ရွင္ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္၊ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပညာရိွသူဟုဆိုရာ၏။

ငါ့ရွင္ ဤကား ဆင္းရဲတည္းဟု အျပားအားျဖင့္ သိတတ္

ငါ့ရွင္ ဤကား ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္းတည္းဟု အျပားအားျဖင့္ သိတတ္

ငါ့ရွင္ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာတည္းဟု အျပားအားျဖင့္ သိတတ္

ငါ့ရွင္ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာသို.ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္တည္းဟု အျပားအားျဖင့္ သိတတ္

ငါ့ရွင္ ဤသို. အျပားအားျဖင့္ သိတတ္၊ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပညာရိွသူဟုဆိုရာ၏။

ငါ့ရွင္ အထူးသိတတ္၊ အထူးသိတတ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဝိညာဏ္ဟုဆိုရာ၏။

ငါ့ရွင္ ဤကား ဆင္းရဲတည္းဟု အထူးသိတတ္

ငါ့ရွင္ ဤကား ခ်မ္းသာတည္းဟု အထူးသိတတ္

ငါ့ရွင္ ဤကား ဆင္းရဲမဟုတ္ခ်မ္းသာမဟုတ္ဟု အထူးသိတတ္

ငါ့ရွင္ ဤသို. အထူးသိတတ္၊ အထူးသိတတ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဝိညာဏ္ဟုဆိုရာ၏။

ငါ့ရွင္ ပညာႏွင့္ ဝိညာဏ္တရားတို.သည္ ေရာေႏွာကုန္၏။  အသီးသီးျပဳ၍ ျခားနားခ်က္ကို ပိုင္းျခားပညတ္၍ မရႏိုင္ကုန္။

ငါ့ရွင္ အျပားအားျဖင့္ သိေသာအရာကိုပင္ အထူးသိ၏။

ငါ့ရွင္ ပညာကို ပြါးမ်ားရ၏။  ဝိညာဏ္ကို ပိုင္းျခားသိရ၏။

ငါ့ရွင္ မွတ္သားတတ္၊ မွတ္သားတတ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ သညာဟုဆိုရာ၏။

ငါ့ရွင္ ဤ ကား အညိဳဟုမွတ္သားတတ္

ငါ့ရွင္ ဤ ကား အေရႊဟုမွတ္သားတတ္

ငါ့ရွင္ ဤ ကား အနီဟုမွတ္သားတတ္

ငါ့ရွင္ ဤ ကားအျဖဴဟုမွတ္သားတတ္

ငါ့ရွင္ ဤသို. မွတ္သားတတ္၊ မွတ္သားတတ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ သညာဟုဆိုရာ၏။

ငါ့ရွင္ ခံစားတတ္၊ ခံစားတတ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေဝဒနာဟုဆိုရာ၏။

ငါ့ရွင္ ဤကား ဆင္းရဲတည္းဟု ခံစားတတ္

ငါ့ရွင္ ဤကား ခ်မ္းသာတည္းဟု ခံစားတတ္

ငါ့ရွင္ ဤကား ဆင္းရဲမဟုတ္ ခ်မ္းသာမဟုတ္တည္းဟု ခံစားတတ္

ငါ့ရွင္ ဤသို. ခံစားတတ္၊ ခံစားတတ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေဝဒနာဟုဆိုရာ၏။

ငါ့ရွင္ ေဝဒနာ၊သညာ၊ ဝိညာဏ္တရားတို.သည္ ေရာေႏွာကုန္၏။  အသီးသီးျပဳ၍ ျခားနားခ်က္ကို ပိုင္းျခားပညတ္၍ မရႏိုင္ကုန္။

ငါ့ရွင္ ေဝဒနာသည္ အာရံုကို ခံစား၏။  ခံစားေသာ အာရံုကိုပင္ သညာသည္ မွတ္သား၏။  မွတ္သားေသာ အာရံုကို ပင္ ဝိညာဏ္သည္ အထူးသိ၏။

ငါ့ရွင္ ဣေျႏၵငါးပါးတို.မွ လြတ္ေသာ အထူးသိမႉ စတုတၳ စ်ာန္စိတ္ျဖင့္ ေကာင္းကင္သည္ အဆံုးမရိွဟု သိအပ္ေသာ အာကာသာနဥၥာယတနသမာပါတ္၊ ဝိညာဏ္သည္ အဆံုးမရိွဟုသိအပ္ေသာ ဝိညာဏာနဥၥာယတနသမာပါတ္၊ စိုးစဥ္းမွ်မရိွဟု သိအပ္ေသာ အာကိံညၥာယတနသမာပါတ္ကို ပညာျဖင့္ အျပားအားျဖင့္ သိအပ္၏။

ငါ့ရွင္ ပညာသည္ အထူးသိျခင္းအက်ိဳးရွိ၏။  ပိုင္းျခား၍ သိျခင္းအက်ိဳးရိွ၏။  ပယ္စြန္.ျခင္းအက်ိဳးရိွ၏။

ငါ့ရွင္ သူတစ္ပါး တရားသံႏွင့္ အသင့္အားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္းသည္ မွန္ေသာ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္ရန္ အေၾကာင္းတည္း။

ငါ့ရွင္ ေစာင့္စည္းမႉ(သီလ)၊ တရားနာၾကားမႉ၊ ကမၼ႒ာန္းေဆြးေႏြးမႉ၊ စ်ာန္သမာပါတ္ႏွင့္ အထူးရႉမႉ ဝိပႆနာ အေထာက္အပံံ့ရေသာ မွန္ေသာ သမၼာဒိ႒ိသည္ အရဟတၱဖိုလ္စိတ္၊ အရဟတၱဖိုလ္အက်ိဳးငွါျဖစ္၏။

ငါ့ရွင္ ဘဝတို.သည္ ကာမဘဝ၊ ရူပဘဝ၊ အရူပဘဝတို.မည္ေပတည္း။

ငါ့ရွင္ မသိမႉ အဝိဇၹာ၊ တပ္မက္ေႏွာင္ဖဲြ.မႉတဏွာေၾကာင့္ ဘဝသစ္သည္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚ၏။

ငါ့ရွင္ မသိမႉ အဝိဇၹာကင္းျခင္း၊သိမႉဝိဇၨာျဖစ္ျခင္း ၊ တပ္မက္ေႏွာင္ဖဲြ.မႉတဏွာကင္းျခင္းေၾကာင့္ ဘဝသစ္သည္ ထင္ရွားမျဖစ္ေပၚ။

ငါ့ရွင္ ပထမစ်ာန္သမာပါတ္သည္ လိုိခ်င္တပ္မက္မႉကာမစၦႏၵ၊ ဖ်က္ဆီးမႉ ဗ်ာပါဒ၊ ထိုင္းမိႉင္းမႉထိနမိတၱ၊ ပ်ံ.လြင္ ့မႉဥဒၵစၥ၊ ေနာင္တတဖန္ပူပန္မႉဣဣဳစၥ၊ သို.ေလာသို.ေလာ ေတြးေတာမႉ ဝိစိကိစၦာတို.ကိုပယ္၏။

ငါ့ရွင္ ပထမစ်ာန္သမာပါတ္သည္ ၾကံစည္မႉဝိတက္၊ သံုးသပ္ဆင္ျခင္မႉဝိစာရ၊ ႏွစ္သိမ့္မႉ ပီတိ၊ ခ်မ္းသာမႉသုခ၊ တည္ၾကည္မႉ ဧကဂၢတာ ဤအဂါၤ၅ပါးတို.ႏွင္ ့ ျပည္.စံု၏။

ငါ့ရွင္ ဣေျႏၵ၅ပါးတို.သည္ မ်က္စိဣေျႏၵ၊ နားဣေျႏၵ၊ ႏွာေခါင္းဣေျႏၵ၊ လွ်ာဣေျႏၵ။ ကိုယ္ဣေျႏၵတို.ပင္တည္း။

ငါ့ရွင္ ဣေျႏၵ၅ပါးတို.သည္ အသီးသီးက်က္စားရာအာရံုရိွကုန္၏။  တစ္ပါးသည္ တစ္ပါး၏ က်က္စားရာအာရံုကို မခံစားကုန္။

ငါ့ရွင္ ဣေျႏၵ၅ပါးတို.၏ အားထားရာသည္ ေဇာစိတ္ပင္တည္း။  ေဇာစိတ္သည္ပင္ ထို ဣေျႏၵ၅ပါးတို.၏ အသီးသီး အာရံုကို ခံစား၏။

ငါ့ရွင္ ဣေျႏၵ၅ပါးတို.သည္ အသက္ဇီဝိတိေျႏၵကို စြဲ၍တည္ကုန္၏။

ငါ့ရွင္ အသက္ဇီဝိတိေျႏၵသည္ ကိုယ္ေငြ.ကမၼဇေတေဇာကို စြဲ၍တည္ကုန္၏။  ကိုယ္ေငြ.ကမၼဇေတေဇာသည္ အသက္ဇီဝိတိေျႏၵကို စဲြ၍တည္ကုန္၏။   ဆီမီးလွ်ံႏွင့္ အလင္းေရာင္ကဲ့သို.ပင္တ ည္း။

ငါ့ရွင္ အသက္ကတျခား၊ ခံစားတတ္ေသာ သေဘာကတစ္ျခားပင္တည္း။
အသက္သည္ပင္ခံစားတတ္ေသာသေဘာဆိုလွ်င္ နိေရာဓသမာပါတ္မွထျခင္းမည္သည္ မထင္ရွားႏိုင္ကုန္။

ငါ့ရွင္ ဇီဝိတိေျႏၵ၊ဝိညာဏ္၊ ကိုယ္ေငြ.ကမၼဇေတေဇာဟူေသာတရားတို.ခ်ဳပ္လွ်င္ ဤကိုယ္ေကာင္သည္ ထင္းတံုးကဲ့သို.ျဖစ္၍ ေသဆံုးရာ၏။

ငါ ့ရွင္ ေသဆံုးသူသည္ စိတ္အျပဳခံသညာ၊ေဝဒနာခ်ဳပ္၏။
ေသဆံုးသူသည္ ထြက္သက္ဝင္သက္ခ်ဳပ္၏။
ေသဆံုးသူသည္ ဝိတက္၊ဝိစာရဆိုေသာ ဝဇီသခါၤရခ်ဳပ္၏။
ေသဆံုးသူသည္ ဣေျႏၵတို.သည္ ခ်ဳပ္ကုန္၏။
ေသဆံုးသူသည္ ဇီဝိတိေျႏၵခ်ဳပ္၏။
ေသဆံုးသူသည္  ကိုယ္ေငြ.ကမၼဇေတေဇာခ်ဳပ္၏။

ငါ့ရွင္ နိေရာဓသမာပါတ္ဝင္စားေနခိုက္
စိတ္အျပဳခံသညာ၊ေဝဒနာ၊  ဝိတက္၊ဝိစာရဆိုေသာ ဝဇီသခါၤရ၊ ထြက္သက္ဝင္သက္တရားတို.သည္ ခ်ဳပ္၏။
ဣေျႏၵတို.သည္ အထူးၾကည္လင္ကုန္၏။
ဇီဝိတိေျႏၵသည္မခ်ဳပ္၊ ကိုယ္ေငြ.ကမၼဇေတေဇာသည္ မခ်ဳပ္။

ငါ့ရွင္ အလံုးစံုေသာ အာရံုနိမိတ္ ကိုႏွလံုးမသြင္းျခင္း၊ သခါၤရနိမိတ္မရိွရာ နိဗၺာန္သို. ႏွလံုးသြင္းျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းႏွစ္ပါးသည္ သခါၤရအာရံုနိမိတ္မရွိေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာစိတ္ ဖလသမာပါတ္၏ အေၾကာင္းတည္း။

ငါ့ရွင္ ေရွးဦးကပင္ မည္မွ်ဝင္စားမည္ဟု ႏွလံုးသြင္းျခင္း၊ အလံုးစံုေသာ အာရံုနိမိတ္ ကိုႏွလံုးမသြင္းျခင္း၊ သခါၤရနိမိတ္မရိွရာ နိဗၺာန္သို. ႏွလံုးသြင္းျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္း၃ပါးသည္ သခါၤရအာရံုနိမိတ္မရွိေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာစိတ္ ဖလသမာပါတ္တည္တံ့ရန္ အေၾကာင္းတည္း။

ငါ့ရွင္ သခါၤရအာရံုနိမိတ္ကို ႏွလံုးသြင္းျခင္း၊ သခါၤရနိမိတ္မရိွရာ နိဗၺာန္သို. ႏွလံုးမသြင္းျခင္း ဤအေၾကာင္းႏွစ္ပါးသည္  သခါၤရအာရံုနိမိတ္မရွိေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာစိတ္ ဖလသမာပါတ္မွ ထရန္အၾကာင္းတည္း။

 က်မ္းကိုး၊   ။ မဟာေဝဒလႅသုတၱန္၊ စူဠယမကဝဂ္၊ မူလပဏၰာသပါဋိေတာ္၊ မဇ်ၼိမနိကာယ။

0 comments: